Doorgaan naar hoofdcontent

Call the midwife blanket

Zoals je in mijn vorige blogbericht kon lezen ben ik in de vakantie een nieuw project begonnen. Het heeft even geduurd maar mijn "call the midwife blanket" is af! Hieronder een paar afbeeldingen van het resultaat. 

Ben er zo blij mee!!!
Call the midwife blanket ledikant

Call the midwife blanket rol


Uiteindelijk is hij 11 blokken breed en 16 blokken lang geworden . Dit is iets langer dan normaal maar ik heb er een die graag met zijn kontje in de lucht slaapt dus wat extra ruimte is wel fijn...

Reacties

  1. Sanne, ik kom nu via pinterest bij jouw versie van deze deken en ik ben verliefd! Wat mooi gemaakt. De kleur maar ook je aanpassingen aan het patroon. Vind het vierkantere (leuk woord) mooier. Mag ik vragen met welke naald je gehaakt hebt? En hoeveel bollen had je ongeveer nodig? Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kim,

      Dank je wel ik ben er zelf ook nog steeds heel blij mee. Ik heb de Capri gebruikt en met naald 3 1/2 gehaakt. Let wel ik haak vrij strak dus misschien moet je een 3 pakken voor hetzelfde resultaat. Hij wordt hier iedere dag gebruikt en is nog steeds zo mooi als een jaar geleden dus ik kan de Capri zeker aanbevelen. Ik heb voor dit formaat 14 bollen gebruikt. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel. Veel plezier met maken.

      Verwijderen
    2. Super bedankt! Ik heb meteen even gekeken. Nu nog een leuke kleur uitzoeken :-).

      Verwijderen
    3. Sanne, mag ik je nog 1 vraag stellen? In jouw patroon begint en eindigt een blok met een toer stokje/losse waardoor je die mooie vakjes krijgt. Maar als ik naar je deken kijk, heb je er volgens mij maar 1tje gehaakt. Kijk ik verkeerd? Of is het vak dat je herhaalt van toer 2 t/m 9?

      Verwijderen
    4. Hi Kim,

      Ik zie dat het rode vak inderdaad een regel te laag begint. Je moet rij 2 tot en met 9 herhalen om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik zal hem binnenkort even aanpassen. Ben benieuwd welke kleur je gekozen hebt.

      Verwijderen
  2. Ah, super! Dan snap ik het helemaal en gaat het goed. Ben begonnen met een zacht rosé als proef. Had nog hele fijne liggen van Phildar met naald 5mm. Ziet er leuk uit, ben er blij mee. Super bedankt voor het patroon. De geschreven versie snapte ik echt niet. Ik stuur je een foto van het eindresultaat! Dank je wel voor alle hulp

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Vakantie project

Ik was online op zoek naar een nieuw project om mee te nemen op vakantie toen ik de "call the midwife blanket" tegen kwam op pinterest.  Rebecca van Little monkeys crochet zag een leuk dekentje voorbij komen in het programma "call the midwife" en schreef het patroon hiervan op. (Hieronder de link naar het originele patroon en de Nederlandse vertaling) http://littlemonkeyscrochet.com/call-the-midwife-inspired-baby-blanket-free-pattern/  http://littlemonkeyscrochet.com/call-the-midwife-baby-blanket-nederlandse-vertaling/ Zelf werk ik liever met een haakschema, zeker wanneer ik, zoals je hier naast kan zien, lui op een vakantiebedje wat lig te haken of thuis voor de tv zit. Met een uitgeschreven tekst ben ik iedere keer de draad kwijt...  ;-p En ik ben vast niet de enige die hier last van heeft dus om alle vakantiegangers te helpen heb ik hieronder het schema geplaatst. Let op!!! Ik heb een paar kleine aanpassingen op het origineel gemaakt zodat hij aan

Fold over bag - leer

Ik zit al mijn halve leven achter de naaimachine maar ik heb nog nooit met leer gewerkt. Raar eigenlijk want ik vind het een prachtig materiaal. Vorig jaar heb ik op de stoffenmarkt in leiden mijn eerste stukken leer meegenomen. Van de eerste stukken die ik gemaakt heb, een i-pad sleeve voor mijn zwager en een portemonnee voor mijn lief, heb ik geen foto's maar mijn derde project is erg goed geslaagd al zeg ik het zelf... Een fold-over bag met marine streep. Het kwastje met fluor accent geeft hem net dat beetje extra en zorgt ervoor dat hij niet tuttig geworden is.