Doorgaan naar hoofdcontent

Paspoort mapje

Op Instagram heb ik afgelopen najaar de instaswap fall editie voorbij zien komen. Het idee achter de Instaswap is, bezorg iemand een geweldige dag door hem of haar op een afgesproken datum een kleinigheidje te sturen. Liefst zelfgemaakt en het maakt niet uit hoe duur, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. (Ga naar instaswap.nl voor meer informatie.) Toen ik dan ook de inschrijving voor de #instaswap2016springedition voorbij zag komen heb ik ook geen moment getwijfeld en me gelijk aangemeld. 

Mijn swapmaatje houdt erg van reizen en ik weet het, niet iedereen is zo'n warhoofd als ik, maar een mapje waar je alles bij elkaar kan stoppen zodat je met een gerust hart op weg kan is toch voor iedereen een goed begin van de vakantie! 
Ik wilde genoeg ruimte in het mapje voor een notitieboekje, 2 paspoorten en wat spulletjes die je onderweg verzamelt. 

Je begint met een rechthoekige lap leer waar je het notitieboekje en de paspoorten op legt om de maat te bepalen. Om de maat te controleren heb ik de zijkanten even met washi tape aan elkaar gezet en alles nogmaals gepast.

Om een het net wat extra's te geven heb ik het mapje voorzien van de zin "to travel is to live" afkomstig uit een toepasselijk gedichtje van Hans Christian Andersen.
To move, to breathe, to fly, to float,
To gain all while you give,
To roam the roads of lands remote,
To travel is to live.

Om het mapje te maken vouw je het leer in drieën. Klem of plak de twee zijkanten op elkaar. Om een mooier resultaat te krijgen heb ik eerst met een 5-tandsholpijp eerst de naaigaatjes voorgeslagen waarna ik met ijzergaren het met de 2 naalden methode in elkaar gezet heb.


Nog een laatste keer passen en dan is hij klaar om in te pakken en te versturen naar mijn swapmaatje. Hopelijk is ze er blij mee.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Vakantie project

Ik was online op zoek naar een nieuw project om mee te nemen op vakantie toen ik de "call the midwife blanket" tegen kwam op pinterest.  Rebecca van Little monkeys crochet zag een leuk dekentje voorbij komen in het programma "call the midwife" en schreef het patroon hiervan op. (Hieronder de link naar het originele patroon en de Nederlandse vertaling) http://littlemonkeyscrochet.com/call-the-midwife-inspired-baby-blanket-free-pattern/  http://littlemonkeyscrochet.com/call-the-midwife-baby-blanket-nederlandse-vertaling/ Zelf werk ik liever met een haakschema, zeker wanneer ik, zoals je hier naast kan zien, lui op een vakantiebedje wat lig te haken of thuis voor de tv zit. Met een uitgeschreven tekst ben ik iedere keer de draad kwijt...  ;-p En ik ben vast niet de enige die hier last van heeft dus om alle vakantiegangers te helpen heb ik hieronder het schema geplaatst. Let op!!! Ik heb een paar kleine aanpassingen op het origineel gemaakt zodat hij aan

Call the midwife blanket

Zoals je in mijn vorige blogbericht kon lezen ben ik in de vakantie een nieuw project begonnen. Het heeft even geduurd maar mijn "call the midwife blanket" is af! Hieronder een paar afbeeldingen van het resultaat.  Ben er zo blij mee!!! Uiteindelijk is hij 11 blokken breed en 16 blokken lang geworden . Dit is iets langer dan normaal maar ik heb er een die graag met zijn kontje in de lucht slaapt dus wat extra ruimte is wel fijn...

Fold over bag - leer

Ik zit al mijn halve leven achter de naaimachine maar ik heb nog nooit met leer gewerkt. Raar eigenlijk want ik vind het een prachtig materiaal. Vorig jaar heb ik op de stoffenmarkt in leiden mijn eerste stukken leer meegenomen. Van de eerste stukken die ik gemaakt heb, een i-pad sleeve voor mijn zwager en een portemonnee voor mijn lief, heb ik geen foto's maar mijn derde project is erg goed geslaagd al zeg ik het zelf... Een fold-over bag met marine streep. Het kwastje met fluor accent geeft hem net dat beetje extra en zorgt ervoor dat hij niet tuttig geworden is.